Stuur

Het originele stuur was ook helemaal niets meer: overal gescheurd en de toeterknop was ook kapot. Na wat afwegen besloten dat er maar een 'Grant Steering Wheel' in moest komen. Dat was in Nederland nogal aan de prijs, dus maar eens bestellen bij Mustangs Unlimited in Amerika. Twee maanden later nog steeds geen stuur. Maar weer eens bellen dan: Het was afgestuurd, ik kon het elk moment verwachten! Nog maar eens een maandje gewacht, geen stuur! Nu was het toch wel mooi genoeg geweest! Het stuur was natuurlijk vooruit betaald met m'n creditcard, dat was nou niet zo'n lekker gevoel.  Mustangs Unlimited weer gebeld, volgens hen was het echt verstuurd maar ze gingen wel een nieuwe opsturen als het niet was aangekomen. Weer een maand gewacht maar nog steeds niets. Toen was ik het helemaal zat, dan maar eentje bij Movie Cars aanschaffen, dit schiet ook niet op.

Ik had het stuur nog niet ingebouwd of het tweede door Mustangs Unlimited opgestuurde stuur werd bezorgd! Met een factuurtje van DHL voor import, opslag en transport. Da's lekker, zo wordt het nog een duur stuur! Nou ja, we verkopen het wel op een meeting of zo. Een week later een brief van de postbode: er lag een pakje voor me op het postkantoor. Geen afzender ingevuld op de brief, wat zal dat nu zijn?? De volgende ochtend vroeg naar het postkantoor en daar lag het stuur wat Mustangs Unlimited de eerste keer had opgestuurd. En A.u.b. nog even wat verzendkosten afrekenen....

Toch weer netjes zo!

 

Inmiddels heb ik twee sturen weer verkocht, voor een leuke prijs dus iedereen blij!


De toeterknop van het nieuwe stuur is ook weer een verhaal apart. Het ging een hele tijd goed totdat ik bij het uitstappen met m'n knie tegen het stuur stootte. De toeterknop vloog van het stuur en natuurlijk ging-ie gelijk staan toeteren! De knop er weer opdrukken en met de hand vasthouden is wel even een oplossing, maar daar zit je dan....

Er was een modificatiesetje met een paar stukjes dubbelzijdig plakband. Dat zag er nou niet echt degelijk uit en het werkte dan ook van geen kanten. Ik heb zelf maar wat geknutseld van aluminiumprofiel, blindklinkmoeren en RVS boutjes. Nu blijft-ie prima zitten!

 

 


De 'stuur-story' is hiermee echter nog niet ten einde. Het hout is onbehandeld en het wordt dan ook erg snel vuil: alles trekt er gelijk in. Ik wil het stuur dus nog een keertje helemaal schoonmaken, ligt opschuren en in de blanke lak zetten. Dan moet het natuurlijk wel weer uit de Mustang... had ik beter eerst kunnen bedenken!


Het jaar 2013 maar gelijk goed beginnen: op 03-01-2013 heb ik het stuur uit de Mustang gehaald. Als eerste heb ik de scherpe kanten aan de achterkant van de 3 rvs-spijlen afgerond met behulp van een schuurkurk en een korrel 80 schuurpapiertje. Vervolgens begonnen het hout te schuren met schuurpapier korrel 400 maar dat schoot van geen kanten op, dus ook op het hout maar voorzichtig aan de slag met korrel 80..... Het meeste werk ging nog zitten in de uithollingen voor de vingers aan de achterkant. Na korrel 80 alles netjes afgewerkt met schuurpapier korrel 400.

 

Schuren, spuiten, schuren, spuiten en een halve lieter blanke lak erop. Een aantal weken uit laten harden en eind maart 2013 kon hij er weer in:

Dat ziet er toch wel even een stuk beter uit én is een stuk makkelijker schoon te houden!